پیلاتس

Pilates

پیلاتس بانوان باشگاه جوان

 

پیلاتس نوعی ورزش است که بر بهبود انعطاف پذیری، قدرت و استقامت عضلانی تاثیر می گذارد. همینطور بر فعال شدن گیرنده های عمقی بدن تمرکز دارد. در اوایل قرن بیستم توسط جوزف پیلاتس توسعه یافت و در سراسر جهان محبوب شد. تمرینات پیلاتس معمولاً شامل حرکات کنترل‌شده‌ای است که گروه‌های عضلانی خاصی را هدف قرار می‌دهد. با تأکید بر قدرت عضلات میان تنه و باز کننده های ستون فقرات، در کمربندشانه ای و کمربند لگنی توازن ایجاد می کند.

فـواید پیلاتس

تمرین پیلاتس فواید بی‌شماری دارد. از جمله: بهبود انعطاف‌پذیری، وضعیت بهتر ساختار اسکلتی بدن، بهبود هماهنگی عصب-عضله و تعادل. همینطور افزایش ظرفیت ریه، افزایش تمرکز، افزایش آگاهی بدن، مدیریت استرس و پیشگیری از آسیب و توانبخشی است.

ورزش پیلاتس برای تمام افراد با سطوح متفاوت تناسب اندام و گروههای سنی مختلف، مناسب است.

ورزشکاران حرفه ای که رشته ورزشی خاص مثل دو و میدانی، بسکتبال، شنا و … را در سطح قهرمانی انجام می دهند، رشته پیلاتس به عنوان ورزش مکمل، باعث افزایش قدرت عضلات تنفسی ظرفیت ریه شده و با فعال کردن عضلات عمقی سطح قدرت را ارتقا می دهد.

افرادی که در دوره ریکاوری بعد از آسیب هستند، برای بازگرداندن قدرت و استقامت عضلات آسیب دیده، این ورزش مناسب ترین گزینه است.

زنان باردار با این رشته ورزشی، می توانند قدرت و انعطاف پذیری عضلات کف لگن را تقویت کنند تا دوره بارداری بدون آسیب و سالمی را تجربه کنند.

سالمندان با تمرینات پیلاتس می توانند تعادل، هماهنگی و قدرت عمومی بدن را بهبود دهند تا سطح کیفیت زندگی را بالا ببرند.

اگر نگران درد زانو و کمر درد خود هستید، به توصیه پزشک باید تمرین خود را شروع کنید، بهتر است در کنار یک مربی ماهر و با تجربه تمرینات پیلاتس را در اولویت خود قرار دهید.

باشگاه جوان با یک محیط پرنشاط در روزهای زوج و فرد، صبح و عصر پذیرای حضور علاقمندان می باشد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت برای مجموعه ورزشی جوان محفوظ می باشد