کلیستنیکس

Calisthenics

کلیستنیکس ورزشی قدرتی همراه با انعطاف پذیری و هماهنگی است. رشته کلستنیکس، از وزن بدن به عنوان نیروی مقاومتی در حرکات استفاده می کند.

کلیستنیکس ورزشی قدرتی همراه با انعطاف پذیری و هماهنگی است. رشته کلستنیکس، از وزن بدن به عنوان نیروی مقاومتی در حرکات استفاده می کند.

الگوی حرکتی این رشته شامل: فشار، کشش، اسکوات، لانگز، پلانک، ایستادن روی دست است. تمرینات کلیستنیکس را می توان با حداقل تجهیزات یا بدون تجهیزات انجام داد، که برای افراد زیادی قابل اجرا باشد.

کلیستنیکس برای افراد با سطوح و زمینه های مختلف تناسب اندام مناسب است.

 
مبتدیانکلیستنیکس یک نقطه شروع عالی برای مبتدیان است. زیرا به تجهیزات خاصی نیاز ندارد و می توان آن را مطابق با سطوح مختلف تناسب اندام فردی، تغییر داد. حرکات پایه مانند اسکوات، بارفیکس و لانگز را می توان به تدریج با بهبود قدرت و مهارت پیش برد.

علاقه مندان به تناسب اندامکلیستنیکس، تمرینهای چالش برانگیز و موثر، برای علاقه مندان به تناسب اندام ارائه می دهد. افراد با ترکیب حرکات پیشرفته مانند بارفیکس، اسکوات تک پا و ایستادن بر روی دست، می توانند به چالش کشیدن قدرت و مهارت های خود ادامه دهند.

افرادی که به دنبال قدرت عملکردی هستند: کلیستنیکس بر حرکات ترکیبی تمرکز دارد که چندین گروه عضلانی را درگیر می کند و الگوهای حرکتی طبیعی را تقلید می کند. این روشبه توسعه قدرت عملکردی کمک می کند و کنترل و هماهنگی کلی بدن را افزایش می دهد، که می تواند برای فعالیت های روزانه مفید باشد.

افراد با تجهیزات یا فضای محدود: کلیستنیکس را می توان در هر مکانی انجام داد: خانه، پارک یا حتی در حین سفر. از آنجایی که تمرینات این رشته متکی به وزن بدن است، آن را به گزینه ای مناسب برای کسانی که تجهیزات محدودی دارند تبدیل می کند.

کسانی که به دنبال افزایش انعطاف پذیری و دامنه حرکتی مفصل هستند: بسیاری از حرکات کلیستنیکس مانند: دیپ اسکوات، بریج و بالانس به علت شبیه بودن به مهارتهای ژیمناستیک، در مفاصل دامنه حرکتی خوبی ایجاد می کند، که می تواند در طول زمان باعث افزایش انعطاف پذیری شود.

باید به عنوان هشدار در نظر داشته باشید، رشته کلیستنیکس شامل تمرینات با مهارتهای پیچیده و پیشرفته است. برای جلوگیری از آسیب، حرکات را از پایه شروع کنید و بتدریج با تمرینات پیچیده آنها را پیشرفت دهید.

همچنین با راهنمایی گرفتن از یک مربی واجد شرایط، میتوانید نحوه اجرای حرکات را بدون آسیب آموزش ببینید. یک مربی ماهر و با تجربه، براساس توانایی و هدف فردی شما برنامه تمرینی رشته کلیستنیکس را طراحی می کند.
باشگاه جوان در روزهای زوج و فرد ‌در بخش بانوان و آقایان کلاسهای کلیستنیکس را برگزار می کند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت برای مجموعه ورزشی جوان محفوظ می باشد