4D Pro
فوردی پرو

4dpro-فوردی پرو یک رشته ورزشی جدید است که به وسیله باند الاستیک، بدن را نگه میدارد تا شما بتوانید با مهارت آویزان شدن حرکات ورزشی را اجرا کنید.

4D Pro

یک رشته ورزشی جدید است که به وسیله باند الاستیک، بدن را نگه میدارد تا شما بتوانید با مهارت آویزان شدن حرکات ورزشی را اجرا کنید.

این رشته توسط دکتر همایون غروی-Dr. Homayun Gharavi (MD,PHD)  به هدف ورزش و سرگرمی طراحی شده است.

این رشته به عنوان ترامپولین معلق شناخته شده است، این امکان را به شما می دهد تا با حرکات متنوع یک تمرین پویا و چربیسوز برای بدن خود داشته باشید.

تفاوت این رشته معلق با رشته های مشابه، قدرت عضلانی کمتری برای اجرا احتیاج دارد. در ضمن این رشته عضلات را بصورت تفکیک شده درگیر می کند.

آشنایی با رشته 4D Pro:

در رشته 4D Pro، تسمه نئوپرن یک تکیه گاه پهن و مطمئن را برای بدن شما فراهم می کند تا وزن شما را تحمل کند.

این تسمه باعث می شود تا بدن شما در یک موقعیت راحت قرار گیرد و فشار روی مفاصل به حداقل برسد تا شما به راحتی حرکات ملایم و تمرینات انعطاف پذیری انجام دهید.

 

عملکرد:

حرکات ورزشی 4DPro، بر اساس چهار تمرین اصلی طراحی شده است، اما هماهنگی بین این حرکات به شما اجازه می دهد تا بیست نوع حرکت متفاوت و کاربردی را انجام دهید. این تمرینات معمولاً عضلات قسمت مرکزی بدن، شانه ها، اطراف ستون فقرات و پاهای شما را هدف قرار می دهند. غروی توضیح می‌دهد: «این رشته تمریناتی دارد که می‌توانید تمام وزن بدن خود را بدون دست زدن به زمین انجام دهید. اینجاست که لذت واقعی با 4D Pro را حس خواهید کرد. معلق بودن در هوا، جهش به اطراف و حرکات سرگرم کننده در حالی که یک تمرین واقعی را انجام می دهید.

 فواید رشته 4D Pro:

این رشته به 4 بعدی بودن معروف است. این ابعاد شامل:

قدرت (بعد اول): شامل تمرینات مقاومتی برای ایجاد قدرت عضلانی است. که شامل استفاده از وزنه، کششهای مقاومتی و تمرینات با وزن بدن است.

انعطاف پذیری (بعد دوم): تمرینات کششی برای افزایش انعطاف پذیری شما در نظر گرفته شده است. که شامل کشش های پویا یا کشش های ایستا برای بهبود دامنه حرکت در مفاصل شماست.

تعادل (بعد 3): تمریناتی را که تعادل و ثبات بدن شما را به چالش می کشد که شامل استفاده از توپ های بزرگ، تخته های تعادلی یا انجام تمرینات روی یک پا باشد در این رشته گنجانده شده.

هماهنگی (بعد چهارم): شامل تمریناتی است که به هماهنگی عصب و عضله و چابکی نیاز دارد. شامل فعالیت های پیچیده ایست که توانایی شما را برای اجرای آنها به چالش می کشد.

 

ممنوعیتهای ورزش 4D Pro:

این رشته با توجه به آسیبهای ورزشی طراحی شده است. افراد با آسیب در کمربند شانه ای، کمربند لگنی و یا زانو به راحتی می توانند این رشته را انتخاب کنند.

افرادی که در ستون فقرات خود بیرون زدگی دیسک بین مهره دارند (فتق دیسک) حتما برای انتخاب رشته 4D Pro باید از پزشک معالج یا مشاور فیزیولوژی ورزشی تاییدیه فعالیت در این رشته را داشته باشند.

شما در باشگاه جوان می توانید، در یک فضای سه بعدی و امن، کنار مربی مجرب و آگاه به این رشته، تجربه خوبی کسب کنید.

 

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت برای مجموعه ورزشی جوان محفوظ می باشد