کراسفیت
Cross fit

کراس فیت یک ورزش مناسب برای رسیدن به تناسب اندام با شدت بالا است. در این رشته ورزشی حرکات قدرتی، تمرینات قلبی-عروقی و تمرینات فانکشنال را ترکیب می کند. این رشته ورزشی ترکیبی از چند رشته ورزشی مختلف، از جمله وزنه برداری، ژیمناستیک، کالیستنیک، و تمرینات کاردیو(قلبی-تنفسی) است.

کراس فیت یک ورزش مناسب برای رسیدن به تناسب اندام با شدت بالا است. در این رشته ورزشی حرکات قدرتی، تمرینات قلبی-عروقی و تمرینات فانکشنال را ترکیب می کند. این رشته ورزشی ترکیبی از چند رشته ورزشی مختلف، از جمله وزنه برداری، ژیمناستیک، کلیستنیک، و تمرینات کاردیو(قلبی-تنفسی) است.

کراس فیت چیست؟

CrossFit یک برنامه تناسب اندام که برای بهبود آمادگی جسمانی و ارتقا قدرت عضلانی طراحی شده است.

این رشته بر 10 مهارت آمادگی جسمانی تمرکز دارد: استقامت قلبی عروقی و تنفسی، استقامت عضلانی، انعطاف پذیری، قدرت عضلانی، سرعت، هماهنگی، چابکی و تعادل. تمرینات کراس فیت معمولاً متنوع، چالش برانگیز و شدید هستند. حرکات مختلف با شدت زیاد به عنوان WOD (تمرینات روز) ترکیب می شود تا سطح آمادگی جسمانی فرد را افزایش دهد.

 

چه کسی می تواند کراس فیت انجام دهد؟

کراس فیت برای افراد با سطوح مختلف تناسب اندام آزاد است. این رشته اغلب با تمرینات شدید همراه است، پس لازم است تا سطح آمادگی جسمانی فرد خیلی مبتدی نباشد.

 

علاقه مندان به تناسب اندام:

کراس فیت در میان افرادی که قصد دارند به سطح جدیدی از قدرت عضلانی برسند، بسیار محبوب است. این رشته با چالش جدید و سنگین که برای بدن فرد ایجاد می کند، به مرور زمان تمام محدودیتهای حرکتی را پوشش می دهد.

ورزشکاران:

کراس فیت می تواند برای ورزشکاران رشته های مختلف مفید باشد زیرا به بهبود استقامت قلبی عروقی، قدرت عضلانی، و سایر مهارت های جسمانی که قابل انتقال به فعالیت های مختلف ورزشی هستند کمک می کند.

 

افرادی که به دنبال یک انجمن ورزشی هستند:

کراس فیت به عنوان یک راه ایجاد ارتباط اجتماعی قوی شناخته شده است. بسیاری از مردم از رفاقت، حمایت و جو انگیزشی که با تمرین در سالن یا جعبه کراس فیت به وجود می آید، لذت می برند.

 

افرادی که به دنبال کاهش وزن یا تغییر ترکیب بدن هستند:

تمرینات کراس فیت، همراه با تغذیه مناسب، می تواند از کاهش وزن و اهداف ترکیب بدن حمایت کند. ماهیت شدید تمرینات می تواند به افزایش کالری سوزی و ساخت توده عضلانی بدون چربی کمک کند.

سخن پایانی:

تمرینات کراس فیت به علت ماهیت سنگین و پیچیده ای که دارد، انجام صحیح تکنیک برای پیشگیری از آسیب بسیار اهمیت دارد. توصیه ما اینست؛ با یک مربی مجرب یا مربی واجد شرایط کراس فیت شروع کنید؛ که می تواند در مورد تکنیک مناسب، طبقه بندی صحیح حرکات و برنامه تمرینی مناسب توانایی ها و اهداف فردی طراحی و شما را راهنمایی کند.

باشگاه جوان روزهای زوج و فرد، در قسمت بانوان شرایطی ایجاد کرده تا در محیطی امن کنار مربیان آگاه و مجرب با رشته کراسفیت سکوی قهرمانی خود را تضمین کنید.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت برای مجموعه ورزشی جوان محفوظ می باشد