کیک بوکسینگ
Kick Boxing

ورزش کیک باکسینگ یک رشته پر از انرژی و هیجان است که در کنار تقویت جسم تاثیر مثبت بر روح فرد نیز دارد. رشته کیک باکسینگ ترکیبی از مهارتهای بوکس با هنرهای رزمی است.
کیک بوکسینگ:

ورزش کیک بوکسینگ یک رشته پر از انرژی و هیجان است که در کنار تقویت جسم تاثیر مثبت بر روح فرد نیز دارد. رشته کیک بوکسینگ ترکیبی از مهارتهای بوکس با هنرهای رزمی است.
تمرینات این رشته به دلیل تقویت سیستم قلبی و تنفسی، افزایش قدرت، انعطاف پذیری و چابکی محبوبیت خاص خودش را در بین ورزشکاران دارد.

برخی از جنبه های کلیدی تمرینات این رشته شامل:

 

تهویه قلبی عروقی:

تمرینات کیک بوکسینگ به دلیل فواید عالی بر روی سیستم قلبی عروقی بسیار معروف است. این ورزش با ترکیب حرکات مشت، لگد و تکرار مداوم آنها، ضربان قلب را بالا می برد و به بهبود استقامت و سوزاندن کالری کمک می کند.

 

تمرین تمام بدن:

کیک بوکسینگ گروه های عضلانی مختلفی را در بدن درگیر می کند تا اجرای تکنیک حرکات راحت‌تر باشد. حرکات مشت و لگد روی قسمت فوقانی (کمربند شانه ای) و تحتانی بدن (کمربند لگنی) و همینطور بر روی عضلات مرکزی بدن تاثیر می گذارد که منجر به بهبود قدرت کلی و توان عضلانی می شود.

 

آموزش تکنیک:

یادگیری تکنیک های ورزش کیک بوکسینگ که شامل:

jabs, crosses, hooks, roundhouse kicks, front kicks  و موارد دیگر هستند، به ورزشکار کمک می کند تا در کنار یک ورزش پرانرژی، کمترین آسیب جسمانی را ببینند.

 

تقویت تمرکز:

کلاس ها اغلب شامل ترکیبی از مشت ها و لگدهایی هستند که به صورت متوالی به هم متصل می شوند. این روش تمرین نه تنها قدرت بدنی را افزایش می دهد، بلکه هماهنگی عصب-عضله و تمرکز ذهنی را نیز بهبود می بخشد.

 

تقویت میان تنه:

بسیاری از حرکات کیک بوکسینگ با چرخاندن تنه همراه است. این چرخشها به تقویت عضلات شکم و عضلات اطراف ستون فقرات کمک می کند تا فرد بتواند تعادل بدن خود را ارتقا دهد.

 

انعطاف و چابکی:

تکنیک های لگد زدن نیاز به دامنه حرکتی خوب در مفاصل لگن و پاها دارد که باعث افزایش انعطاف پذیری می شود. ماهیت سریع کیک باکسینگ همچنین چابکی و عکس العمل را افزایش می دهد.

 

کاهش استرس:

کیک‌بوکسینگ می تواند به عنوان یک فعالیت تسکین دهنده استرس عمل کند، و راهی سازنده برای رهایی از انرژی فروخورده و نا امیدی ارائه دهد. ماهیت ریتمیک حرکات، می تواند برای برخی افراد به صورت مراقبه باشد.

 

کالری سوزی:

کیک بوکسینگ به دلیل شدت بالای حرکات، روشی موثر برای سوزاندن کالری و کاهش وزن یا حفظ وزن است. در هر جلسه از تمرین کیک بوکسینگ فرد بین 600 تا 1200 کالری می سوزاند.

 

تنوع تمرین:

تمرینات این رشته اغلب شامل انواع تمرینات مانند:

 shadowboxing, bag work، تمرینات دونفره و تمرینات با وزن بدن است. تنوع تمرینات، ورزش کیک بوکسینگ را جذاب و چالش برانگیز نگه می دارد.

 

ملاحظات ایمنی:

استفاده از تجهیزات حفاظتی مناسب، به ویژه هنگام درگیر شدن در تمرینات، برای پیشگیری از بسیار مهم است. علاوه بر این، افرادی که دارای شرایط سلامتی خاص یا آسیب های قبلی هستند، قبل از شروع ورزش کیک بوکسینگ باید با یک متخصص فیزیولوژی ورزشی مشورت کنند.

باشگاه جوان روزهای زوج و فرد میزبان شما عزیزان در این رشته است. مربی با تجربه و آگاه می تواند در این رشته سلامت جسم و روح شما را به مرحله مسابقات برساند.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت برای مجموعه ورزشی جوان محفوظ می باشد