اسپینینگ

Spinning

اسپینینگ یا دوچرخه کنار سالنی

اسپینینگ یک رشته ورزشی پر از هیجان و انرژی هست. این رشته به عنوان دوچرخه سواری در داخل سالن نیز شناخته می شود. معمولاً شامل تمرینات شدید قلبی_عروقی به رهبری مربی و همراه با موسیقی است. یک ورزش فوق العاده برای قلب و عروق که می تواند به بهبود استقامت، سوزاندن کالری و تقویت عضلات پایین تنه کمک کند.

 

اسپینینگ چیست؟

اسپینینگ یک تمرین هوازی با شدت بالاست که روی دوچرخه ثابت انجام می شود. این ورزش، دوچرخه سواری در فضای باز روی تپه های بلند و شیب های متفاوت را در یک سالن سرپوشیده با شدت های مختلف شبیه سازی می کند. تمرین معمولاً توسط مربی هدایت می‌شود که شرکت‌کنندگان را در فواصل، سطوح مقاومت و سرعت‌های مختلف راهنمایی ‌کند تا یک تجربه تمرینی شدید و جذاب را برای شرکت کننده ها ایجاد شود.

 

نکاتی که در کلاس اسپینینگ باید بدانید

به بدن خود گوش دهید و مقاومت و سرعت را متناسب با آن تنظیم کنید.

در طول تمرین آب خوردن را فراموش نکنید.

روی تنفس عمیق و ریتمیک تمرکز کنید.

برای جلوگیری از آسیب دیدگی و اطمینان از راحتی در حین تمرین، به تنظیم صحیح قسمتهای مختلف دوچرخه توجه کنید.

 

ورزشی است که طیف گسترده‌ای از افراد بدون در نظر گرفتن سن، سطح آمادگی یا تجربه می‌توانند از آن لذت ببرند.

 

مبتدیان: اسپینینگ برای مبتدیان کاربردی است زیرا می توانید شدت تمرین خود را با تنظیم مقاومت روی دوچرخه کنترل کنید. می توانید با مقاومت سبک تر شروع کنید و در هر دوره قدرت و استقامت را به تدریج افزایش دهید.

 

علاقه مندان به تناسب اندام: افرادی که در حال حاضر ورزش می کنن و به دنبال یک تمرین قلبی_عروقی چالش برانگیز هستند، اسپینینگ بهترین گزینه است. شدت و تنوع تمرینات اسپینینگ در کنار تقویت استقامت، باعث سوزاندن کالری بیشتر و افزایش سطح تناسب اندام می شود.

 

ورزشکاران: بسیاری از ورزشکاران، از جمله دوندگان، دوچرخه سواران و ورزشکاران سه گانه، اسپینینگ را در برنامه های تمرینی خود قرار می دهند تا آمادگی قلبی عروقی را بدون وارد کردن فشار بیش از حد به مفاصل خود، بهبود بخشند.

افراد جویای کاهش وزن: اسپینینگ می تواند ابزاری موثر برای کاهش وزن باشد، زیرا مقدار قابل توجهی کالری می سوزاند (در هر جلسه بین 700 تا 1200کالری) و در عین حال عضلات را تقویت می کند. همراه با یک رژیم غذایی متعادل، اسپینینگ می تواند به افراد در دستیابی به اهداف کاهش وزن کمک کند.

سالمندان: سالمندان می توانند از اسپینینگ به عنوان یک ورزش ملایم که سلامت قلب و عروق، استقامت عضلانی و تعادل را بهبود می بخشد، بهره مند شوند.

کسانی که به دنبال ورزش مهیج گروهی هستند: کلاس‌های اسپینینگ یک محیط گروهی با موسیقی پرانرژی و مربیان انگیزشی است. این ورزش مناسب افرادیست که در کلاس گروهی پیشرفت می کنند و از تمرین با دیگران لذت می برند.

به طور کلی، اسپینینگ یک تمرین چندمنظوره است که می‌تواند متناسب با اهداف و اولویت‌های تناسب اندام فردی طراحی شود. این ورزش برای طیف وسیعی از افرادی که به دنبال راهی چالش‌برانگیز و در عین حال لذت‌بخش برای بهبود تناسب اندام و سلامت خود هستند، مفید است. باشگاه جوان با آگاهی به تمام موارد، محیطی امن و پرانرژی را برای شما محیا کرده است تا در کنار یک مربی آگاه، ورزشی پرنشاط را تجربه کنید.

به یاد داشته باشید قبل از شروع هر برنامه ورزشی جدید، با یک متخصص فیزیولوژی ورزشی مشورت کنید، به خصوص اگر از اسپینینگ یا دوچرخه‌سواری داخل سالن، اطلاعات کافی ندارید.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت برای مجموعه ورزشی جوان محفوظ می باشد